FEDAC VIC. 6è d’Educació Primària

Docents implicats: Martí Pedrón, Jèssica Castillo i Núria Serra
Assessorament: Isa Basset, Tuti Cirera i Sandra Sardà
Alumnes que hi participen: 49 alumnes

El projecte que hem dut a terme aquest any amb els alumnes de sisè, rau sobre la temàtica de les cases, com a edificacions i llocs físics on les persones viuen.

Relacionat amb el tema d’Art i Escola, aquest any es va plantejar als alumnes què era per a ells un refugi i com ho relacionarien amb el projecte de la Casa dels meus somnis que estava programat a l’escola.

Inicialment, cada grup cooperatiu d’alumnes va treballar el concepte de refugi i posteriorment ho vam posar en comú amb la resta d’alumnes.

Paral·lelament, vam començar el projecte programat per al segon trimestre amb l’eix vertebrador de la Casa dels meus somnis i vam demanar als alumnes que relacionessin la idea inicial del projecte amb la idea de refugi; cada grup hauria de preparar alguna explicació que podia ser en el format que ells volguessin, amb l’objectiu que la presentació fos el punt de partida.

Posteriorment els alumnes van treballar un seguit de conceptes entorn de les comunitats autònomes, les característiques de relleu, economia i habitants. A més, han après aspectes sobre les propietats dels materials, les energies renovables i els ecosistemes.

Per finalitzar el projecte els alumnes han hagut d’idear la seva casa ideal pensant en una persona en concret i ho han fet dissenyant una maqueta.

fedac primaria AE08 01
fedac primaria AE08 02