Escola Miquel Martí i Pol, Lliçà d’Amunt

mmp llia AE08 06

REFUGIACCIONEM

Tota l’escola (Educació Infantil i Primària)

Docents implicats: Núria Garolera, Elena Jiménez, Patrícia Salmerón i tot el Claustre de l’escola
Assessorament:Jordi Lafon, Neus Larred i Juan Carlos Moreno
Alumnes que hi participen:315 alumnes

Refugiaccionem és el projecte artístic creat per tots els alumnes d’Educació Infantil i Primària de l’escola Miquel Martí i Pol de Lliçà d’Amunt.

El meu refugi és una manta, Em sento segur quan abraço al meu peluix, Jo em refugio amb els videojocs...I tu, com et refugies?

Aquest va ser l’inici per crear a l’escola un refugi col·lectiu i alhora personalitzat on tothom va expressar a través d’una fotografia, el seu propi refugi.

Vam aprofitar els refugis que havien coincidit com a punt de partida per dur a terme les manifestacions artístiques del nostre projecte Refugiaccionem.

Coneixedors que una performance és una acció poètica i/o reivindicativa, on a través de la provocació, l’espectador adquireix consciència d’una problemàtica social, hem realitzat accions que ens ha ajudat a expressar a través del cos i del moviment els nostres refugis. L’objectiu ha estat buscar la reacció del públic en temàtiques com: el maltractament animal, el rol de la dona en elsesports, l’addicció als videojocs, etc. Això ens ha permès reivindicar-nos col·lectivament amb alumnes de diferents edats però amb interessos comuns.

Aquest procés artístic ha permès un canvi de visió i fer conscients als alumnes, que qualsevol gest pot ser generador d’actes reivindicatius i de transformació. Perquè, tal i com va dir Robert Bresson, “No hi ha art sense transformació”.

mmp llia AE08