ENTORN | 2011-2012

ESCOLA DOCTOR ROBERT. CAMPRODON

ELS BOSCOS

Descripció de la proposta: Boscos d’arbres majestuosos que ofereixen la calidesa de la seva fusta pels llargs dies d’ hivern i l’ombra del seu atapeït fullatge pels breus i calorosos dies d’estiu. Arbres gegantins, immòbils. Arbres que reben pacients la pluja, la neu i el vent. Boscos que emparen nius i ocells. Boscos que nodreixen esquirols i conills. Boscos que donen vida a insectes que dibuixen camins sobre escorces arrugades. Boscos expectants de la mirada de la lluna. Boscos de silenci trencat pels brogit de la vida. Boscos de vida i mort. Boscos amb éssers reals o imaginaris. Boscos amb ombres que desperten els nostres somnis. Somnis que ens porten innombrables idees.

Procés de treball: En el nostre treball de visual i plàstica, centrarem l’ atenció en la Natura.Intentarem comprendre una mica més, descobrir, investigar i gaudir del nostre entorn a través de l’art. Els nostres treballs partiran d’elements trobats a la natura. També de l’observació i manipulació d’aquest elements. L’art i la ciència tindran aquest curs un vincle especial.

Mitjançant els dibuixos, les imatges, els diàlegs, els textos, les pintures i les construccions, trobarem camins per explicar les nostres vivències relacionades amb l’entorn i amb nosaltres mateixos. També avançar en el coneixement del patrimoni artístic i en la lectura d’obres d’ artistes que utilitzen el llenguatge plàstic per expressar les seves idees i pensaments. En aquest camí, ens acompanyaran diversos artistes que han treballat amb elements de la natura. També altres que s’hi han inspirat a l’hora de pintar, dibuixar o construir.

El botànic i artista holandès Herman de Vries, l’artista basc Agustín Ibarrola, Christo i Jeanne-Claude, l’artista ripollès Eudald Alabau, Miquel Barceló i Antoni Gaudí en seran alguns exemples. Ens informarem també de l’art que han fet dones d’arreu del món al llarg de la història. Un art sovint desconegut i molt lligat a la terra, a la natura i a les tasques quotidianes. El Land Art també serà un referent per a nosaltres. El Land Art, o art de la terra, és un moviment artístic que sorgí als Estats units a finals dels anys 60 i principis dels 70 en el que el paisatge i l’obra es troben relacionats. És refereix també a un art creat en la naturalesa, utilitzant materials naturals com pedres, fulles o terra. Les escultures no es situen en el paisatge, sinó que el paisatge és el mitjà de la seva creació. Sovint les obres es troben en espais oberts, lluny de la civilització i són susceptibles de sofrir canvis i l’erosió pròpies de les condicions naturals. Molts dels primers projectes eren projectes efímers dels quals només en resta documentació. El Land Art sembla evocar un nou retorn a la Natura en una societat com la nostra, mecanitzada i industrialitzada. Tindrem en compte el treball de valors de respecte, de comprensió i d’estima cap a la natura, cap a les persones i cap al patrimoni fonamentals en el camí artístic. Amb la idea d’explorar, d’interpretar, de crear, d’intercanviar, de cooperar, de pensar, d’arriscar, d’observar, de contemplar, de compartir, de respectar, de treballar amb autonomia.

Etapa educativa: Educació infantil i educació primària.

Curs: P3, P4, P5, 1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è

Tutoria: -ACVic- Mia Guiteres Oliva i Ramon Parramon

Docent implicada: M Àngels Rigart

Alumnes que hi participen: Tots els alumnes de l'escola des de P-3 fins a 6è.

AE01 Robert camprodon 01
AE01 Robert camprodon 02