CAOS | 2016-2017

ESCOLA VEDRUNA. TONA

images\/12_AE06_C-Vedruna_cap.jpgLA SETMANA DEL CAOS

Etapa educativa: tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Docents implicats: Pilar Cañada, Cristina Fontarnau, Angus López, Anna Tarrés i Eva Ventura. Aquest ha estat l’equip que ha gestionat el projecte amb la implicació de tot el professorat d’Infantil i Primària i la col·laboració de Xevi Cañizares, persona de manteniment.
Assessorament: Tuti Cirera
Temporització: una setmana (del 17 al 24 de febrer)

La setmana del caos s’ha dut a terme coincidint amb el Carnaval per donar-li un caire més caòtic relacionant-lo amb la disbauxa d’aquesta festa.

S’ha iniciat amb un conte sobre l’origen de l’univers. El matí del dilluns, dimarts i dijous els alumnes d’infantil han realitzat vuit tallers artístics en grups reduïts barrejant els tres cursos. Els de primària han realitzat sis tallers (activació del caos, tallers lingüístics i matemàtics) barrejant-se entre cicles (1r-2n, 3r-4t i 5è-6è).

Les tardes del dilluns i el dimarts els de primària han realitzat un total de cinc tallers artístics barrejant-se amb sis grups (1r-2n-3r per una banda i 4t-5è-6è per l’altra).

El dimecres els alumnes han circulat lliurement per tota l’escola; hi havia un total de 18 espais distribuïts en sis àmbits temàtics: El fons del caos, El caos constructiu, El caos artístic, El caos musical, El caos matemàtic i El caos lingüístic. Els alumnes d’infantil han anat acompanyats pels grans. A la tarda han estat tots al pati on han pogut jugar lliurement i han tingut a l’abast quatre propostes lúdiques.

El divendres hem celebrat el Carnaval i els alumnes han fet una autoavaluació del caos.
Alguns alumnes han registrat el procés amb un diari d’aula, fotos i gravacions.

Els referents: l’explicació de l’origen de l’univers segons Hesíode, Jackson Pollock, Gherard Richter, Claude Monet, Yayoi Kusama, l’automatisme australià, el grup musical OkGo, la poesia de J. V. Foix i Pierre Albert Birot i vídeos de molècules d’aigua, del comportament dels insectes, la imatge mapa i gràfica i el descobriment dels exoplanetes.

Els materials: teles, paper d’embalar, xarxa per teixir, pintures, ceres, temperes per a les finestres, guixos, trapillo, raspalls, xeringues, vaporitzadors, brotxes, esponges, punxons, pilotes, bobines gegants de fil. Material reciclat aportat per les famílies, caixes de fruita de plàstic, fustes, fang, botons i elements naturals trobats al pati i al bosc com pedres, sorra, fulles, pinyes...

Àrees:

● Visual i plàstica: experimentació i creativitat a partir dels referents artístics esmentats anteriorment.
● Lingüística i comunicativa: conte a infantil amb imatges i a primària l’adaptació de l’origen de l’univers segons Hesíode. Elaboració de contes, acròstics i poemes a partir dels referents esmentats.
● Matemàtica: experimentació de l’equilibri. Classificacions. Jocs de taula. Resolució d’enigmes.
● Autonomia i valors: creacions lliures. Apadrinament dels petits per part dels grans.
● Coneixement de l’entorn: Utilització dels espais de l’escola d’una forma no habitual.
● Musical: experimentació lliure instrumental.
● TIC: jocs lingüístics i matemàtics amb els chromebooks.

AE06 Vedruna 01 BR
AE06 Vedruna 02 BR
AE06 Vedruna 03 BR
AE06 Vedruna 04 BR