Skip to main content

CAOS | 2016-2017

ESCOLA VEDRUNA. TONA

images\/12_AE06_C-Vedruna_cap.jpgLA SETMANA DEL CAOS

Etapa educativa: tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Docents implicats: Pilar Cañada, Cristina Fontarnau, Angus López, Anna Tarrés i Eva Ventura. Aquest ha estat l’equip que ha gestionat el projecte amb la implicació de tot el professorat d’Infantil i Primària i la col·laboració de Xevi Cañizares, persona de manteniment.
Assessorament: Tuti Cirera
Alumnes que hi participen: 490
Temporització: una setmana (del 17 al 24 de febrer)

La setmana del caos s’ha dut a terme coincidint amb el Carnaval per donar-li un caire més caòtic relacionant-lo amb la disbauxa d’aquesta festa.

S’ha iniciat amb un conte sobre l’origen de l’univers. El matí del dilluns, dimarts i dijous els alumnes d’infantil han realitzat vuit tallers artístics en grups reduïts barrejant els tres cursos. Els de primària han realitzat sis tallers (activació del caos, tallers lingüístics i matemàtics) barrejant-se entre cicles (1r-2n, 3r-4t i 5è-6è).

Les tardes del dilluns i el dimarts els de primària han realitzat un total de cinc tallers artístics barrejant-se amb sis grups (1r-2n-3r per una banda i 4t-5è-6è per l’altra).

El dimecres els alumnes han circulat lliurement per tota l’escola; hi havia un total de 18 espais distribuïts en sis àmbits temàtics: El fons del caos, El caos constructiu, El caos artístic, El caos musical, El caos matemàtic i El caos lingüístic. Els alumnes d’infantil han anat acompanyats pels grans. A la tarda han estat tots al pati on han pogut jugar lliurement i han tingut a l’abast quatre propostes lúdiques.

El divendres hem celebrat el Carnaval i els alumnes han fet una autoavaluació del caos.
Alguns alumnes han registrat el procés amb un diari d’aula, fotos i gravacions.

Els referents: l’explicació de l’origen de l’univers segons Hesíode, Jackson Pollock, Gherard Richter, Claude Monet, Yayoi Kusama, l’automatisme australià, el grup musical OkGo, la poesia de J. V. Foix i Pierre Albert Birot i vídeos de molècules d’aigua, del comportament dels insectes, la imatge mapa i gràfica i el descobriment dels exoplanetes.

Els materials: teles, paper d’embalar, xarxa per teixir, pintures, ceres, temperes per a les finestres, guixos, trapillo, raspalls, xeringues, vaporitzadors, brotxes, esponges, punxons, pilotes, bobines gegants de fil. Material reciclat aportat per les famílies, caixes de fruita de plàstic, fustes, fang, botons i elements naturals trobats al pati i al bosc com pedres, sorra, fulles, pinyes...

Àrees:

● Visual i plàstica: experimentació i creativitat a partir dels referents artístics esmentats anteriorment.
● Lingüística i comunicativa: conte a infantil amb imatges i a primària l’adaptació de l’origen de l’univers segons Hesíode. Elaboració de contes, acròstics i poemes a partir dels referents esmentats.
● Matemàtica: experimentació de l’equilibri. Classificacions. Jocs de taula. Resolució d’enigmes.
● Autonomia i valors: creacions lliures. Apadrinament dels petits per part dels grans.
● Coneixement de l’entorn: Utilització dels espais de l’escola d’una forma no habitual.
● Musical: experimentació lliure instrumental.
● TIC: jocs lingüístics i matemàtics amb els chromebooks.

AE06 Vedruna 01 BR
AE06 Vedruna 02 BR
AE06 Vedruna 03 BR
AE06 Vedruna 04 BR
AE06 Vedruna 05 BR
AE06 Vedruna 06 BR
AE06 Vedruna 07 BR
AE06 Vedruna 08 BR
AE06 Vedruna 09 BR
AE06 Vedruna 10 BR
AE06 Vedruna 11 BR
AE06 Vedruna 12 BR
AE06 Vedruna 13 BR
AE06 Vedruna 15 BR
AE06 Vedruna 16 BR


Diari d'aula: https://www.canva.com/design/DACOWuCXgJ8/WWDkHJ4S5emGKIOR4EvW8w/view?website

Més imatges: https://www.flickr.com/gp/153193455@N07/G7Ua02

https://www.flickr.com/photos/153193455@N07/32778283113/in/dateposted-public/
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies