BUIT | 2015-2016

INSTITUT LA PLANA. VIC

EL BUIT 3D

Nivell educatiu: 4t d’Educació Secundària
Docents implicats: Josep Alemany Ylla.
Assessorament: Neus Larred.

A l’optativa de visual i plàstica ens hem plantejat investigar el concepte del buit, veure com l’han treballat diferents artistes en les diverses vessants de l’art i concretar les nostres investigacions amb la creació, per part de cada alumne, d’una escultura on s’expliciti el tema del buit utilitzant tecnologia de dibuix i d’impressió 3D.

Hem partit de zero; el tema ha sorprès als alumnes i per això han fet individualment una redacció sobre el concepte del buit, que hem posat en comú a classe. Després hem realitzat una recerca entre escultors (Eduardo Chillida, Jorge Oteiza, Richard Serra i Raquel Whiteread) arquitectes (Rem Koolhass, Steven Holl, Zaha Hadid i Sanaa), pintors, fotògrafs. Per grups hem exposat la nostra recerca a la resta de la classe.

Un cop feta la recerca ens hem posat mans a la obra. Disposem del programa de dibuix Sketchup i de la tecnologia d’impressió 3D. Treballem individualment la nostra idea del buit i l’apliquem en la realització d’una escultura. Es treballa el buidat, la macla, la sostracció, l’assemblatge...

Un cop realitzat el dibuix 3D de la nostra escultura passem a la fase d’impressió amb la impressora 3D i utilitzant plàstic PLA.

El resultat final del treball per part de cada alumne es concreta en una escultura i diverses perspectives amb ombres que ens aporten diferents punts de vista de l’obra realitzada.