BUIT | 2015-2016

COL·LEGI SANT MIQUEL DELS SANTS. VIC

RASTRES

Nivell educatiu:2n d’Educació Secundària
Docents implicats: Mireia Puntí i Carné.
Assessorament: Natàlia Gonzalo.

Aquest projecte, de caire conceptual, té com a finalitat introduir els alumnes en la reflexió sobre el procés creatiu i el seu resultat. El rastre és la marca que un gest deixa damunt d’una superfície. Cada moviment del llapis i pinzell registra damunt del suport l’emoció que l’acompanya i, al mateix temps, evoca algun objecte, idea o sentiment que es vol representar. Després, aquesta representació esdevé un vestigi que ha donat forma a l’absència d’una anterior presència i apareix com a empremta de les accions que hem realitzat de forma voluntària i també d’aquelles que hem fet de forma inconscient. Les nostres vides estan marcades per vestigis. Tot allò que rebem del nostre entorn són rastres de la nostra existència i fragments de la nostra vida. Tots sabem que quan sentim la pèrdua o absència d’alguna cosa, de cop i volta aquesta pren un valor extraordinari. Els alumnes han experimentat plàsticament el ple i el buit, el silenci, l’absència i la monocromia del blanc i n’han deixat rastres damunt d’una gran diversitat de suports i formats. Tot procés creatiu es nodreix de molts ingredients i sovint experimenta transformacions no programades des del principi. L’absència reforça la imaginació, ens fa somiar i potencia l’acció creadora.

AE05 SantMiquel ESO 01br
AE05 SantMiquel ESO 02br