Experiències Maleta del Buit

Escola: Institut JAUME I
Població: Salou
Professor: Aida Nogués
Cicle / Grup: Finalment, la maleta del buit l’han utilitzat només els grups de 1r D’ESO (5 classes de 25 nens)
Número d’alumnes: 125

Explicació de l'experiència a l'aula:

Materials utilitzats: foams i tisores.
Temps: 2 hores

Descripció breu de l'activitat:
A diferència de la maleta del color, el temari de la del buit no em quadrava amb el temari programat. Per aquesta raó l’hem utilitzat només dues sessions.
En la primera es va seguir l’activitat proposada del mapa del buit. Per grups primer i després amb tota la classe vàrem realitzar el mapa del buit. A la següent sessió es van passar imatges també presents al pendrive i es va realitzar l’escultura per grups utilitzant les espumetes.
En aquest cas, l’activitat ha sigut senzilla per falta de temps.

Comentaris:
En 3 de les 5 classes la dinàmica va funcionar molt bé. En les altres dues classes no va funcionar tant bé. En una va costar molt mantenir l’ordre de paraula, i que aprenguéssin a respectar el torn de paraula perquè tots volien intervenir, però això també forma part de l’aprenentatge.
A l’altra classe va costar motivar-los perquè no entenien perquè parlàvem del buit i “què importava allò” i “no entenien res”. Un altre problema és que per grup només es van deixar retallar entre 2 i 3 espumetes a les primeres classes. Perquè sinó ens quedàvem sense material fungible per les classes de després.