Experiències Maleta del Buit

Descoberta de la Maleta ART+ESCOLA+BUIT a ACVic

Escola: Escola Quatre Vents
Població: Manlleu
Acompanyants: Equip de mestres de 3r de primària + 1 persona de l'equip educatiu d'ACVic
Cicle / Grup: 3 grups de 3r de primària
Nombre d’alumnes: 60 alumnes

Experiència realitzada a ACVic

Explicació del projecte:
Els alumnes de 3r de primària de l’Escola Quatre Vents vénen a fer una activitat al centre d’Art.
La proposta segueix la mateixa estructura per als tres grups participants.

Materials utilitzats:
- Materials que inclou la Maleta: Cartel·les amb els conceptes del buit, espumes per a cada participant i tisores.
- Altres materials: l’àlbum il·lustrat El Buit d’Anna Llenas (2015), cordill de llana.
Temps: 1,5 hores cada grup

Descripció breu de l'activitat:
Després d’una pregunta inicial "Què vol dir buit?" Una persona de l’equip educatiu d’ACVic els explica l’àlbum il·lustrat El Buit d’Anna Llenas. Un dels llibres que es poden trobar al Miniespai d’ACVic.
Després iniciem un debat entorn del buit que té la Júlia, la protagonista, a la panxa. És un foratreal? Com és que li apareix aquest buit? Ens hem sentit mai així? Què ens pot provocar aquest sentiment de buidor?
D’aquesta manera comencem a descobrir altres significats de la paraula Buit.

En segon lloc es presenta la maleta i es duu a terme una activitat a partir de les cartel·les amb conceptes relacionats amb el Buit. Construirem un mapa conceptual.
Inicialment, en parelles, es reparteixen els dibuixos que il·lustren diferents significats d’aquest concepte i, un per un, anem intentant esbrinar el significat de cada il·lustració i la relació que pot tenir amb el buit. En segon lloc, hi afegim algunes paraules que ho acaben de definir.

A continuació, canviem d’activitat. La maleta també ofereix unes espumes amb les què es poden fer composicions en 3 dimensions. Tot retallant i cosint les espumes amb un cordill, es realitzen peces que juguen amb el buit i el ple, amb el negatiu i el positiu, algunes ens parlen de la sensació de buidor, de la tristesa, de l’amor...