Experiències Maleta de la Llum

Cicle / Grup: 2n de Cicle Inicial
Número d’alumnes: 26

Explicació del projecte:
Els alumnes, a partir d’un treball en grup inventen un conte per representar-lo amb ombres. Ells mateixos dissenyen els personatges i els elements o efectes escenogràfics necessaris per representar-lo.

Materials utilitzats:
Paper, cartró, retoladors, colors, cola, pals de pinxo, els lots, filtres i pantalla de la
maleta.

Temps: Unes 8 hores.

Descripció breu de l'activitat:
Tots els nens i nenes de la classe van passar per darrera de la pantalla explicant un fragment del conte i fent ombra amb algun dels personatges o element que completava l’escena. Mentre anaven passant un mestre manipulava els lots i feia les ombres amb filtres o sense i jo tirava les fotos.
Abans de fer l’activitat final els alumnes van poder provar el tipus d’ombres que podien provocar, acostant o allunyant les figures del lot o de la pantalla. També van barrejar els diferents filtres entre ells.

Comentaris:
El treball amb ombres i filtres pot donar molt de si. El material que ens vàreu proporcionar és molt atractiu i molt bo. Ha estat una bona experiència!

La guineu:

El campanar: