Experiències Maleta de la Llum

CREA AMB LLUM

Maleta de llum a Espai d’Art

Escola: Col·legi Sant Miquel dels Sants Vic- Elpetitmiquel
Mestra: Núria Baranera
Cicle / Grup: 5è i 6è de Primària
Número d’alumnes: 10 per grup

Explicació del projecte
Enguany, ens hem plantejat experimentar i crear a partir de la llum. És per això que la maleta pedagògica ens ha servit com a punt de partida per endinsar-nos en aquest món ple de sorpreses i emocions.
Aquesta experiència es va proposar als infants de Cicle Superior en el marc de l’assignatura optativa d’Espai d’Art. Primer es va treballar en un petit grup de 5è i seguidament en un altre grupet de 6è.

Materials utilitzats:
Tots els que hi ha a la maleta i es van elaborar personatges i objectes de nova creació.

Temps:
Es va programar en dos sessions per cada un dels grups. 2 hores per 5è de Primària i 2 hores per 6è.

Descripció breu de l’activitat:
PRIMER DIA:
Arriben a l’aula i comença a sonar una música de fons, la mestra els convida a fer d’espectadors. Seguidament a través d’una història inventada la docent els planteja una sèrie d’interrogants. Un món imaginari on no hi ha llum. Com seria el món sense llum? - Fosc! - Molt fosc! -No es podria dibuixar perquè no veuríem res! Seria un món així de fosc… Poc a poc canvia el rumb i ens endinsem al món de la llum, siluetes i formes. I és llavors quan el conte queda obert, és inacabat...
A partir d’aquí es presenta tot el material als alumnes de manera que siguin coneixedors del funcionament de llanternes, trípodes etc… i se’ls proposa crear una historia inventada en la qual poden usar les siluetes que ja hi ha i també crear-ne de noves. Ho treballen de manera individual perquè parlant-ho amb ells els sembla que cal tenir cura del material i que potser si són més d’un fàcilment els pot caure alguna cosa a terra i es pot espatllar. Tot està muntat i usen els llums i les formes per anar experimentant i a la vegada anar plantejant la seva pròpia historia. Al cap de mitja hora comencem la sessió de representació.

SEGON DIA:
Continuem la sessió de representació.

Comentaris:
És un material molt bo per treballar l’improvisació a través del joc, el paper de l’espectador i també el paper del crític.
La Maleta a part de sorprendre als infants fa que puguis treballar a més del que planteges a l’activitat, les emocions, les sensacions, el pla i el volum, ampliacions i reduccions jugant lluny i proper a la llum etc. És emocionant observar com usen aquesta gran eina! Gràcies!!!
MaletaLlum SantMiquel 11 17 3MaletaLlum SantMiquel 11 17 2MaletaLlum SantMiquel 11 17 1