Els més petits de la Sínia utilitzen la Maleta a ACVic

Els dia 16 de març els alumnes de P3 de l’escola La Sínia de Vic vénen a conèixer ACVic Centre d’Arts Contemporànies. Mentre un grup treballa els continguts de la Maleta ART+ESCOLA+LLUM a la sala dels cursos, els altres exploren el Miniespai d’ACVic.

El Miniespai és un espai d’ACVic per a infants, joves, famílies, educadors, etc… on es poden trobar diferents llibres il·lustrats, d’imatges, àlbums o llibres-joc, per inspirar-nos, crear, experimentar i jugar a través de l’art contemporani. També s’ofereix a les escoles que vinguin a conèixer l’espai –sempre de forma gratuïta- amb grups d’alumnes acompanyats per algun educador.

Les mestres els expliquen alguns dels contes mentre els alumnes seuen als pufs. Després, alguns alumnes, utilitzant altres materials complementaris, porten a terme algunes de les propostes que ofereixen els àlbums il·lustrats i els llibres-joc. D’altres, descobreixen i exploren els llibres individualment o en petits grups.

Escola: La Sínia
Població: Vic
Acompanyants: Equip de mestres de P3 + una acompanyant d’ACVic
Cicle / Grup:
Els Cargols i les Marietes, els dos grups d’alumnes de P-3
Número d’alumnes:
50 alumnes (dos grups de 25)

Explicació del projecte:
Els alumnes de P3 de l’escola La Sínia de Vic vénen a conèixer ACVic Centre d’Arts Contemporànies. Mentre un grup treballa els continguts de la Maleta, els altres exploren el Miniespai d’ACVic

Materials utilitzats:
Elements de la Maleta ART+ESCOLA+LLUM i una tela blanca de 2 x 2 m.

Temps: 30 minuts cada grup

Descripció breu de l’activitat:
És una breu activitat d’experimentació amb la llum, els colors i les ombres.
Comencem presentant la maleta, primer de tot traiem les llanternes i els filtres i els anem presentant un a un, coneixent els colors de forma individual. Veiem que projecten un cercle, que si la llanterna s’apropa a la tela, el cercle es fa més petit i, si s’allunya, més gran.
A continuació disposem les llanternes sobre els trípodes de manera que es construeix un petit escenari. D’un a un o en petits grups, van passant per davant dels focus per veure les ombres que projecten, totes elles de diferents colors segons els colors de les llanternes.
Situem les llanternes a l’altra banda de la tela i se seleccionen uns quants alumnes. Ara, es planteja un joc per endevinar de quins companys són les ombres que veiem.

A continuació es presenta un altre material de la maleta que no havíem vist, els plantilles. També en forma d’endevinalles, les acompanyants van proposant que endevinin les diferents formes, començant per les més senzilles (cercle, triangle, quadrat) i acabant per les més complexes (un arbre, una persona, una forma abstracte…). Els alumnes també ens ajuden, venen en petits grups darrere la tela, escullen una forma i la mostren als companys disposant-la davant d’una de les llanternes.

art i escola