COL·LEGI SAGRAT COR DE JESÚS. VIC

Assessorament: Juan Carlos Moreno
Alumnes que hi participen: 45
Temporització: 1 hora setmanal durant el 2n trimestre

Durant tota la vida ens han ensenyat a ser ordenats, a tenir-ho tot sota control, pintar sense passar-se de la línia, anar amb compte amb les taques. En aquest projecte animem a fer tot el contrari d’allò que t’han ensenyat. Imaginem-nos que tenim un espai i un temps per embrutar, esquitxar, pintar, estripar… Per fer allò que vulguem i que no ens hem atrevit a fer.

Durant diferents sessions s’han proposat exercicis que tenien per objectiu participar en l’experiència i el procés de crear alguna cosa amb total desatenció del resultat. Convertir l’experiència en el producte i l’objecte de reflexió. Deslliurar-se completament del producte final. Perquè la vida no sempre porta coses “ordenades”. També hi ha bellesa en el caos.

A partir de les propostes dels alumnes s’ha proposat experimentar amb materials i tècniques. Es tracta de llançar-se a un “lloc” on no hi ha control sobre els resultats i treballar amb diferents materials de forma exploratòria en 6 tallers: Retalla i enganxa, Pinta, Dibuixa i estampa, Construeix, Escriu, Activitat “BITS”

Durant els tallers, un grup d’alumnes els documentaven fent fotografies. A més, a cada sessió, els alumnes han escrit allò que han fet, que han après i què els ha agradat en forma de diari: diari del caos. Amb tot aquest material han elaborat un Prezi (presentació gràfica).

Com a activitat final, cada alumne ha proposat un treball per representar el caos. Han hagut de tenir present els materials, el suport i les tècniques que volien utilitzar, escollir un lloc per realitzar el seu projecte i… que comenci el caos!

Finalment, amb una selecció dels treballs realitzats s’ha muntat una exposició en un espai de l’escola: la classe del caos.
La seva ambientalització s’ha portat a terme al llarg d’un dia: el dia del caos. Un dia sense horari ni limitacions on els alumnes han estat qui han decidit com exposar els treballs per presentar-los als seus companys, mestres i famílies.

Vídeo: El recorregut del CAOS

Més imatges: La classe del Caos

Valoracions del projecte per part dels alumnes:
Valoracions 6A_AE06
Valoracions 6B_AE06