Experiència amb la Maleta de la Llum

Escola: Doctor Joaquim Salarich – Vic
Professores: Cristina Solà i Marina Sabatés
Cicle / Grup: 6è de primària A i B.
Número d’alumnes: 50 alumnes.

Explicació del projecte
Materials utilitzats: llanternes, filtres, trípodes, lents, miralls i siluetes.

Temps:
1 hora i mitja aproximadament.

Descripció breu de l’activitat:
En tornant de vacances de Nadal al sisè curs de primària vam començar a treballar el tema de la llum i el so. Per introduir nous conceptes de la llum, vam decidir experimentar amb alguns dels materials que ens ofereix la maleta de la llum, però també en vam afegir d’altres com ara les lents i els miralls.
Per fer l’experimentació les mestres vam dissenyar quatre tallers on els nens i nenes van anar rotant i aprenent.

Taller 1: LA NOSTRA VISIÓ
Materials: llanternes i siluetes.
Explicació: els alumnes havien d’experimentar amb els materials, apuntar el què experimentaven i fer-ne una representació a la seva llibreta de ciències de com canvia la visió d’una persona si la llum que la il·lumina és frontal, lateral, ve de dalt, de baix o del darrere.

Taller 2: TREBALLEM AMB LES LENTS
Materials: lents i llanternes.
Explicació: els alumnes havien d’experimentar amb els materials, apuntar el què experimentaven i fer-ne una representació a la seva llibreta de ciències de què passa quan la llum travessa diferents cossos.

Taller 3: FILTRES DE COLORS
Materials: llanternes de la maleta de la llum i filtres de colors.
Explicació: els alumnes havien d’experimentar amb els materials, apuntar el què experimentaven i fer-ne una representació a la seva llibreta de ciències de què passa quan s’il·lumina un punt concret amb una llum vermella, verda i blava.

Taller 4: EL VIATGE DE LA LLUM
Materials: llanternes i miralls.
Explicació: els alumnes havien d’experimentar amb els materials, apuntar el què experimentaven i fer-ne una representació a la seva llibreta de ciències sobre com viatge la llum, quines formes geomètriques es poden fer a partir dels miralls i la llum i quins angles es podien formar.

art i escola