DESCOBRIM LES OMBRES AMB LLANTERNES.

Escola: Escola Xoriguer
Població: Centelles
Professor: Anna Alberch Ortigués
Cicle / Grup: P3
Número d’alumnes: 21

Explicació del projecte

Materials utilitzats:
Llanternes, pantalla, siluetes, fulls i llapis.

Temps:
40 minuts aprox.

Descripció breu de l’activitat:
El treball sobre el projecte de la Lluna (el nom de la nostra classe) ens ha portat a desenvolupar el tema de les ombres per poder entendre el moviment de la Terra i la Lluna i les seves fases.

Prèviament s’han realitzat dues activitats: descobrir ombres amb la llum del sol i observar l’ombra d’un infant en diferents moments del dia (matí, migdia i tarda).

En aquesta activitat volem que els infants descobreixin la possibilitat de fer ombres amb llanternes. Podem realitzar ombres sense la llum del sol? Iniciem una petita conversa: Podem fer ombres amb les llanternes? Com ho podem fer? Què passarà?

Experimentem fent ombres amb els cos, representant siuletes amb les mans, i endevinem les formes de diferents coses que fem aparèixer a la pantalla.

Per observar el moviemnt de la Terra i el canvi de les ombres escollim tres figures i anem canvaint la posició del punt de llum (la llanterna). Observem cap a quin costat va l’ombra segons la posició de la llum, si és més grossa, més petita…

Després, per parelles, trien una de les formes. Es col·loca a la posició desitjada, per observar on apareix la seva i ombra i se’n repassa la seva silueta.

Comentaris:
Iniciar el treball de les ombres perquè els infants entenguin el moviment del planeta Terra ha estat un treball molt satifactòri.

IMG_2101 IMG_2111 IMG_2113 IMG_2115