DESCOBRINT LES OMBRES I A NOSALTRES MATEIXOS

Escola: E.E.I “EL PATUFET”
Població: Sant Bartomeu del Grau
Professor: Equip de mestres de l’escola
Cicle / Grup:
P-1 i P-2
Número d’alumnes: 15 (dos grups: un de 7 i un de 8 infants)

Explicació del projecte.
Materials utilitzats:
Llanternes, filtres, trípodes i siluetes.

Temps:
25 minuts per grup.

Descripció breu de l’activitat:
Per iniciar l’activitat, les mestres vàrem organitzar l’espai amb el material intentant crear un lloc on s’hi respirés tranquil·litat i on els infants poguessin descobrir de manera lliure i sense interferències. Quan l’espai va estar preparat vàrem separar els infants en grups reduïts. Abans d’entrar se’ls va explicar que les mestres havien preparat una sorpresa molt xula.

Quan entraven a l’espai, aquest estava a les fosques i els més petits s’assentaven a terra. Un cop assentats les mestres enceníem les llanternes d’una a una tot provocant cares de fascinació i sorpresa. Un cop presentats els materials vàrem oferir els infants la possibilitat de tocar tot el material que tenien al seu abast i descobrir què passava amb els llums i les ombres.

Comentaris:
Ha estat una experiència fantàstica, ja que ens ha permès treballar el jo de manera diferent.

patufet_llum_01