“Experimentem amb la llum”

Escola: Escola Ansersen-Vic
Professora: Mariona Vilà + Suport mestres d’infantil
Cicle / Grup: Alumnes d’educació Infantil. P3-P4-P5
Número d’alumnes: 12-13 alumnes (1/2 grup)

Explicació del projecte

Materials utilitzats:
Material maleta pedagogica: Focus amb filtres de 3 colors bàsics
Globus + “fingers light”

Temps:
30 minuts

Descripció breu de l’activitat:
Per començar l’activitat, deixem gaudir als alumnes d’un mini espectacle de llum i color on la màgia i la música acompanya cada moviment. Utilitzem les figures de la maleta pedagògica.
Seguidament, en un ambient de màgia convidem als alumnes a descobrir què hi ha dins una capsa. Els deixem uns mini lots que es poden posar als dits i podran iluminar els globus que hi ha dins la capsa. Segons el color de la llum del lot el globus es veurà d’un color o un altre.
Experimentem lliurement amb la llum blanca, vermella, groga i blava, i com de la barreja d’aquestes s’esdevenen els colors secundaris.
Es tracta d’una experimentació lliure amb el cos, amb les figures i amb els globus.
Acabem l’activitat amb convidant els alumnes a relaxar-se tot gaudint també d’un espectacle visual i musical.

Comentaris:
Podeu veure un video de l’activitat