ESCOLA L’ESPILL. MANRESA

ESTÀ PLE DE BUIT

Nivell educatiu: Educació Infantil
Docents implicats: Sara Puig, Anna Rubiralta, Laia Soriano i Mireia Vila.
Assessorament: Laia Ramos.
Alumnes que hi participen: 75

1. Presentació del projecte Vivenciem el concepte de buit en els espais de l’escola (al pati de l’escola, aula de psicomotricitat…). Els tres grups de parvulari ho experimentem amb el cos i juguem a omplir els espais buits que anem trobant.

2. Experimentació a partir de diferents propostes del concepte buit: Cada grup a la seva aula (jocs amb caixes grans; concepte buit a partir del seu oposat, ple; omplir i buidar…).

3. Treballem el buit a partir de les emocions (Pots de les emocions: ens buidem de ràbia i la posem dins d’un pot. Omplim un pot amb paraules que ens fan sentir bé i ens omplen).

4. El buit des de diferents disciplines de l’art: Visita d’Artistes
-Fotografia: Xavier Gil (pare de l’escola)
-Música i dansa : David Sisó (pare de l’escola) i Laura Bataller
-Escultura: Marc Sellarès

5. Fem tallers a partir de les experiències artístiques: 4 tallers en grups de nens/es barrejats de P3, P4 i P5
-Fotografia: fotografiem les coses que ens suggereixen el buit als diferents espais de l’escola. També anem a fotografiar el que es fa en els altres tallers.
-Escultura col·lectiva: amb caixes de llumins buscant el buit.
-Escultura individual: amb proposta de filferro, suro i boles de porexpan.
-Dansa: seguint el fil conductor d’una història (tempesta).

6. Tancament del projecte: fem una escultura col·lectiva amb pots de vidre on cada nen/a decideix si el vol ple o buit d’aigua i ple o buit de color.
Títol de l’escultura: Escultura buida plena de color.