COL·LEGI SANT MIQUEL DELS SANTS. VIC

DE QUÈ ESTÀ PLE EL NOSTRE BUIT?

Nivell educatiu: 5è d’Educació Primària
Docents implicats: Judit Carrera, Núria Casadevall i Montse Constansó.
Assessorament: Núria Baranera.
Alumnes que hi participen: 75

A partir del conte El buit d’Anna Llenas, hem creat uns cercles de cartró representant la panxa de cada alumne i a l’interior hi han representat de què està ple el seu buit (família, jocs, aficions, alegria, festes…). Aquesta representació l’han fet dibuixant, pintant o bé utilitzant diferents materials enganxats. Aquests cercles van a l’interior d’una escultura que representa una gran panxa que hem creat amb la nostra assessora.

El buit?
Què és el buit?
Existeix, el buit?
Com veieu el got: mig ple o mig buit?

Així vam començar a preguntar-nos sobre aquest concepte – tan desconegut com proper, alhora- del qual n’havíem de fer, ni més ni menys, que una producció artística!

Per començar-nos a inspirar, vam mirar una presentació on podíem veure que molts artistes havien perseguit i representat el buit en les seves obres.

Vam parlar de si el buit existia o no, i es va obrir un bon debat. Que curiós que les persones utilitzem una paraula per parlar d’allò que no està ocupat, que no hi és!

Seguidament vam explicar el conte El buit de l’autora i il·lustradora Anna Llenas. El conte tracta d’una nena a qui se li fa un buit a la panxa i que busca taps per omplir-lo. Al final para de buscar i mira dins seu: allà hi descobreix coses meravelloses i el buit se li va fent més i més petit…

Ens vam adonar que tots tenim un buit molt ple al nostre interior, ple d’experiències, d’amor, d’amistat, ple d’alegries i tristeses, d’experiències i persones importants.

Ara sí, amb aquest descobriment i havent fet –una mica, només una mica- nostre aquest concepte complex, va arribar l’hora de la nostra creació. Es així com ens vam posar a representar allò que omple una bona part del nostre buit.