Descobrim els colors secundaris

Professor: Argila Crous, Alba Currubí, Elisabet Creus i Marta Codinachs
Cicle / Grup:
P3 – Educació Infantil
Número d’alumnes: 78 alumnes (3 línies). L’activitat l’hem portat a terme als 3 grups per separat.

Explicació del projecte:

Materials utilitzats: Tela blanca, llanternes, filtres de colors per les llanternes, trípodes i papers de cel·lofana de colors.

Temps:
40 minuts aproximadament.

Descripció breu de l’activitat:
Per començar l’activitat, ensenyem als alumnes papers de cel·lofana de color vermell, blau i groc. Deixem un temps perquè experimentin amb aquests papers.

Tot seguit, enfosquim l’aula i ensenyem als alumnes les tres llanternes amb els filtres de color vermell, blau i groc. Les ensenyem per separat i enfoquem diferents espais de l’aula. Veiem que l’espai s’il·lumina del color que hem posat el filtre.

Seguidament, col·loquem, darrera de la tela blanca, una llanterna amb un filtre sobre un trípode. Dos alumnes, ens ajuden a aguantar un paper de cel·lofana (diferent del color del filtre) i el col·loquem entre la llanterna i la tela. Els altres alumnes, col·locats a l’altre cantó de la tela, comproven quin color secundari ha sortit.

blau + groc = verd
blau + vermell = lila
groc + vermell = taronja.

Escorial_inf_maleta_01_br Escorial_inf_maleta_02_br Escorial_inf_maleta_03_br