ESCOLA SANT MARC. CALLDETENES

Gaudí, llum i natura

Docents implicats: Rosa Blanco i Eva Sabatés

Nivell educatiu: 6è curs de Cicle Superior d’Educació Primària.

Assessorament: Pep Padrós

Alumnes que hi participen: 21 alumnes

Durant tres setmanes s’ha fet un treball interdisciplinari sobre Gaudí, a partir de les àrees: Coneixement del medi (TAC), Plàstica, Llengua catalana i Llengua anglesa.

A partir de treballar sobre la vida i obra d’Antoni Gaudí, vam voler aprofundir sobre aspectes més artístics i arquitectònics. Ens vam proposar a experimentar amb la natura, la llum i l’ombra com a font d’inspiració, per tal d’identificar- nos amb el propi autor.

Per això, es van organitzar en 4 sessions de treball, dues de les quals, es va fer amb tot el grup- classe i les altres, només amb mig grup. D’aquesta manera, vam poder realitzar un treball molt més vivencial i menys guiat.

Primerament busquem imatges de les construccions de Gaudí per al concepte de llum, natura formes, colors… .

En segon lloc, vam anar a un bosc proper per observar construccions de la natura, la llum, l’ombra, i la percepció d’energies visibles i invisibles. Es va donar l’opció que cada alumne/a recollís la seva vivència al bosc de manera totalment lliure, mitjançant fotografies, dibuixos, petits escrits, objectes, etc.

Treballem la percepció dels colors, la llum i l’ombra, a partir de l’elaboració d’un collage amb les fotos fetes pels alumnes i diferents materials, plàstics i naturals.

I acabem posant en comú per concloure el projecte.

La participació en aquest projecte ha estat molt positiva. A part de complementar tot un treball previ sobre l’arquitecte Antoni Gaudí, més teòric, ha permès una visió molt més creativa de l’artista i les seves obres. La relació entre Gaudí, natura, llum i ombra ha suposat un treball més vivencial, en el qual els alumnes han pogut experimentar amb el món dels sentits i de les emocions i sensacions que aquests poden transmetre.