COL·LEGI LA SALLE. MANLLEU

Fotografies amb càmera estenopeica

Docents implicats: Judit Serra

Nivell educatiu: 4t curs d’Educació Secundària.

Assessorament: Miquel Pérez

La paraula fotografia prové del grec i significa “dibuixar amb la llum” (de photós, llum, i graphe, escriptura); a partir d’aquest terme es basa el projecte de realització de fotografies amb càmeres fosques.

A partir d’aquest projecte els alumnes s’han apropat als inicis del món de la fotografia mitjançant el coneixement i la manipulació tècnica i raonada de la càmera estenopeica; també a partir de la familiarització amb un laboratori fotogràfic improvisat a l’escola i finalment amb la realització d’imatges fotogràfiques a través de les càmeres fosques i la realització de fotogrames.

Els alumnes han utilitzat el mínim material fotogràfic per dibuixar amb la llum, convertint caixes de galetes, neules… en càmeres fotogràfiques. A través d’aquestes han experimentat el funcionament de les càmeres, estudiant el comportament de la llum i finalment realitzant fotografies i el seu positivat.