SI CALLDETENES. CALLDETENES

ENS COMUNIQUEM…

Etapa educativa: 2n curs d’Educació Secundària
Docents implicats: Neus Larred
Assessorament: EASD Vic – Marià Dinarès, Carmen Garcia i Toni Garcia
Alumnes que hi participen: 59 alumnes

El projecte parteix de la idea d’establir comunicació amb éssers d’un altre planeta. Després d’analitzar diferents llenguatges del nostre entorn quotidià, hem imaginat i definint uns ETS amb els quals ens hem comunicat, els hem volgut trametre qui som els humans i qui som els catalans.

Hem treballat la comunicació, els codis que articulen llenguatges i els missatges amb els quals s’estableixen relacions. L’objectiu és adonar-se de la necessitat de compartir un codi, comú a un col·lectiu amb la finalitat de transmetre un missatge.
Ens hem fixat en els codis de circulació, llenguatges de signes, artistes cineastes i dissenyadors que han creat els seus propis codis de manera més lliure i personal (com Lex Drewinski, Isidro Ferrer o Joan Brossa)

Per tal de comunicar-nos amb els extraterrestres, hem començat llegint la descripció que ens fa Manuel de Pedrolo a «Mecanoscrit del segon origen». Seguidament ens hem posat a treballar en grup confeccionant, el seu propi extraterrestre. L’hem dibuixat i hem definit com es comunica, com s’alimenta, com es relaciona amb els seus, com es belluga…

En la segona part del projecte vam analitzar les plaques Pioner la qual cosa ens va ajudar a pensar com comunicar-nos amb els nostres extraterrestres. L’objectiu era establir relacions pacífiques i comunicar-los qui érem. Així que vam realitzar les nostres plaques, i vam fer unes xapes per identificar-nos el dia de la presentació.


XARXES DE COMUNICACIÓ

Etapa educativa: 4t curs d’Educació Secundària
Docents implicats: Neus Larred
Assessorament: EASD Vic – Marià Dinarès, Carmen Garcia i Toni Garcia
Alumnes que hi participen: 19 alumnes

Després d’analitzar diferents exemples on les imatges creen connexions i relacions fins a formar “xarxes de comunicació”, hem definit un projecte amb la tècnica de Stop Motion. Les seves pròpies ombres han servit per explicar petites històries amb finalitats expressives diferents.
Vam començar a observar i analitzar diferents artistes que treballaven amb imatges on el moviment sempre hi és molt present: Gilbert Garcin (fotògraf), Robin Rhode(performer), William Kentridge (artista), Blu Blu (grafits), Duane Michals (fotògraf).

Iniciem el nostre projecte treballant amb seqüències d’imatges construïdes amb les nostres ombres. Per grups expliquem petites històries amb la tècnica de stop motion. Igual que els de 2n, per finalitzar el projecte, ens hem fet unes xapes per identificar-nos el dia de la presentació.

art i escola