ESCOLA VIC CENTRE. VIC

Etapa educativa: Educació Infantil i Primària
Docents implicats: Almudena i Montse
Assessorament: EASD Vic_Marià Dinarès
Alumnes que hi participen: Tota l’escola
Amb la col·laboració de: Equip directiu i claustre docent

Entenent per xarxa el conjunt d´individus que formen la comunitat educativa, el nostre objectiu principal ha estat conscienciar als alumnes del fet que formen part d’una comunitat, i què tots junts la construïm dia a dia amb aportacions individuals, imprescindibles, per arribar a una tasca comuna i cooperativa. Ens hem fixat amb el nostre entorn i hem descobert que els animals també construeixen xarxes, de la mateixa manera que l´home en societat.
La nostra idea ha estat què tota l´escola comparteixi una tasca comuna, que ens permeti desenvolupar la cooperació i la intel·ligència col·lectiva. Ens ha permès organitzar-nos coordinadament per fer treball en xarxa ja que, es valora tant l’individu com el fet de ser membre d’un grup, d’una societat. En el nostre cas, a l’escola, tots junts fem xarxa!
La cooperació i la implicació ajuda als nens a construir-se com a persones, a assemblar-se amb els altres i alhora a diferenciar-se’n; a aportar el seu granet de sorra en la seva integració en un grup o una comunitat.

Fases del projecte:
– Debat. Entorn el tema de la xarxa s´ha obert un diàleg per veure quins eren els coneixements previs dels alumnes. Cada classe ha fet la seva pluja d´idees i s´han acceptat tot tipus de plantejaments i hipòtesis.
– Recull d´informació. A través d´internet, fotografies i llibres hem pogut verificar hipòtesis, buscar, elaborar, classificar i sintetitzar la informació per respondre als interrogants plantejats.
– Grups de treball. Per grups hem sortit al pati per fer un mural cooperatiu. Cada classe ha pintat unes lletres i tots junts les hem penjat en el mural. A continuació hem classificat fotografies, en funció de la xarxa a la què pertanyen: xarxa feta per l´home, xarxa social, xarxa animal.
– Comunicació. Hem fet un mosaic col·lectiu a través de diferents tipus de tapís al pati.

Cloenda: Com a activitat de cloenda hem fet una teranyina gegant on tots els nens han pogut vivenciar i experimentar com és de difícil fer una xarxa, si no hi col·laborem tots junts. Per això, ens hem felicitat i a una sola veu hem cridat: tots junts fem xarxa!!!