ESCOLA EL GURRI. TARADELL

L’UNIVERS DEL PETIT PRÍNCEP

Etapa educativa: Educació Infantil i Educació Primària
Docents implicats: Mª del Rocío Gutiérrez Herrerías, Montse Jorba Sánchez, Noèlia Sarret Gómez i Estefanía Sáez Sellés.
Assessorament: UVic – Anna Prat. Pakdart – Paquita Clot i Teresa Font.
Alumnes que hi participen: 30
Amb la col·laboració de: Famílies de l’escola han col·laborat dirigint la pintura dels tubs del pati.

A partir d’un projecte que es feia de biblioteca sobre El Petit Príncep, aquest s’ha extrapolat fora de la biblioteca i ha estat el fil conductor de tot el treball. S’han implicat els alumnes de tots els cicles, mestres i famílies. Degut a la diversitat d’edats, la tasca s’ha treballat des de 2 vessants diferents, d’una banda E. Infantil i de l’altra E. Primària. El plantejament era el d’imaginar un planeta del que en poguessin fer el projecte cadascú i seguidament portar-lo a la pràctica amb qualsevol recurs o tècnica.

Educació Infantil
La motivació va estar presentar, en pla sorpresa, una maleta juntament amb un telescopi i imaginar què ens volia transmetre tot allò. Aleshores, amb tot el que va anar sortint, es va dirigir la tasca cap a imaginar-nos un planeta, similar als que havien sortit en el llibre del Petit Príncep, que fos a gust de tots. Poc a poc es va anar pensant tot el que podríem veure, escoltar, tastar, tocar i olorar al nostre planeta. Per tant el treball ha estat fet a partir dels sentits i de les sensacions. S’han treballat diferents tècniques de pintura i modelatge. Per cloure s’ha plasmat en un tub del pati tot allò que hi hauria en el nostre Planeta dels Sentits.

Educació Primària
S’ha fet un treball creatiu de planetes imaginats. Havien de pensar allò que els agradava a cadascun i imaginar com podria ser el seu planeta. Els podien assessorar les famílies i a més a més els podien ajudar i dirigir la feina. A l’escola s’han modelat els diferents planetes amb la tècnica del paper maixé i benes de guix i s’han fet aplicacions d’altres materials. Alguns alumnes han rebut la col·laboració de la família ja que el tipus de material que han utilitzat calia un tractament diferent. El seus planetes també s’han plasmat als tubs del pati de l’escola. La veritat és que hi ha hagut una diversitat de planetes considerable.

art i escola