COL.LEGI SAGRAT COR. VIC

ENS CONNECTEM?

Etapa educativa: Educació Primària. 6è curs de Cicle Superior
Docents implicats: Jesús Martínez i Jordi Bagaria
Assessorament: Escola d’Arts Plàstiques de Torelló – Alícia Casadesús i Eli Soler
Alumnes que hi participen: 48 alumnes

“ENS CONNECTEM?” és la pregunta que ens porta a reflexionar sobre quines relacions establim amb la resta de persones del nostre entorn (sigui físic o virtual, proper o a la distància). Ara bé, abans cal conèixer qui som, com són, què ens agrada o ens desagrada, quins són els nostres orígens…

Per fer-ho hem volgut realitzar un treball interdisciplinari que s’ha presentat a través d’una instal·lació al pati. A partir del treball de l’autobiografia ens hem endinsat en el coneixement de la NOSTRA VIDA i de QUI SOM.
A través d’un treball del cos humà hem investigat COM SOM a nivell intern (aparells, òrgans, funcions). Per conèixer-nos una mica millor a nivell personal hem volgut saber com ens veuen els companys i com ens veiem nosaltres.
A nivell plàstic hem treballat el retrat / autoretrat a través de diferents tècniques (carbonet i difuminador, pintura i paper acetat i retolador permanent). D’aquesta manera hem dibuixat COM SOM a nivell extern.

Per representar-nos a nosaltres mateixos hem construït uns cubs amb diferents materials i en cadascuna de les seves cares hi hem enganxat un dels treballs plàstics, juntament amb una imatge nostra. A la cara inferior (la que no es veu) cadascú hi ha col·locat allò que no vol que es vegi, mentre que a la cara superior hem pogut mostrar-hi alguna cosa relacionada amb nosaltres.

Finalment hem reflexionat sobre quines RELACIONS establim amb les persones del nostre entorn i hem elaborat un mapa de relacions que ens ha ajudat a l’hora de fer la instal·lació final.

Tot aquest treball l’hem representat a través d’una instal·lació “efímera” per poder veure COM i amb QUI ens connectem. Per fer-ho hem col·locat tots els cubs al pati de l’escola i els hem unit amb fils de colors per representar les relacions que establim entre tots nosaltres i poder observar la nostra XARXA DE RELACIONS.