ESCOLA ILDEFONS CERDÀ. CENTELLES

ELS SOMNIS

Etapa educativa: Educació Primària. 4t curs de Cicle Mitjà
Docents implicats: Dolors Morera i Dolors Vila
Assessorament: FPOFD_David Casals i Marta Postico
Alumnes que hi participen: 50 alumnes
Amb la col·laboració de: David Casals i Eulàlia Llopart 

Cada dia, quan arriba la nit i ens fiquem al llit, tanquem els ulls. És aleshores quan ens veiem atrapats dins ELS SOMNIS: somnis bons, somnis estranys, malsons, somnis fantàstics… milers de mons irreals comencen a néixer dins nostre i ens acompanyen en la foscor. Sense voler-ho, la nostra imaginació ens atrapa, com ho fa una TERANYINA, els somnis ens embolcallen com ho fa una XARXA.

El tema dels SOMNIS és el que hem estat treballant.
Hem començat parlant del que és per a cadascú de nosaltres LA NIT.
Hem anat descobrint, dibuixant-les, com són les nostres CAMBRES DE SOMNIS on cada nit comença l’aventura.
Hem vist com diferents artistes s’han inspirat amb els seus propis somnis: ELS SURREALISTES.
Hem dibuixat SOMNIS BONS i MALSONS i n’hem dissenyat màquines per a destriar-los.
Hem atrapat dins la TERANYINA aquell malson que no volem que torni mai més.
Hem buscat LA FOSCOR dibuixant diferents tipus de trames.
Hem trobat LA LLUM rascant un paper negre com la nit amb la tècnica del grattage.
A la fi, hem obert els ulls, hem vist tot el que hem estat capaços de fer i hem decidit que… seguirem somniant.

ESCOLA ILDEFONS CERDÀ. CENTELLES

DREAMS

Educational stage: Primary. Second Cycle (6 to 10 years of age)
Teachers involved: Dolors Morera and Dolors Vila
Advice: FPOFD_David Casals and Marta Postico
Pupils involved: 50 pupils
With the collaboration of: David Casals and Eulàlia Llopart

At the end of every day, when night falls and we go to bed, we close our eyes. This is when we are trapped inside DREAMS: good dreams, strange dreams, nightmares, fantastic dreams … thousands of surreal worlds come to birth within us and join us in the dark. Against our will, our imagination snares us, like a spider’s-web, dreams wrap around us like a net.

We studied the topic of dreams.
We started talking about what the NIGHT meant to each of us.
We discovered, through drawings, what our CHAMBERS OF DREAMS are like, where the adventure begins every night.
We saw how different artists were inspired by their own dreams: the Surrealists.
We drew good dreams and nightmares, and we designed machines to separate them.
We caught, in the dreamcatcher, the nightmare we never want to return.
We researched DARKNESS drawing different types of crosshatching.
We found LIGHT by scratching at a piece of paper as black as night, using the technique of grattage.
In the end, we opened our eyes, we saw everything which we had done, and we decided to … keep on dreaming.

ESCOLA ILDEFONS CERDÀ. CENTELLES

LOS SUEÑOS

Etapa educativa: Educación Primaria. 4ºcurso de Ciclo Medio
Docentes implicados: Dolors Morera y Dolors Vila
Asesoramiento: FPOFD_David Casals y Marta Postico
Alumnos que participan: 50 alumnos
Con la colaboración dee: David Casals y Eulàlia Llopart 

Cada día, cuando llega la noche y nos acostamos, cerramos los ojos. Es entonces cuando nos vemos atrapados dentro LOS SUEÑOS: sueños buenos, sueños extraños, pesadillas, sueños fantásticos … miles de mundos irreales comienzan a nacer dentro de nosotros y nos acompañan en la oscuridad. Sin quererlo, nuestra imaginación nos atrapa, como lo hace una TELARAÑA, los sueños nos envuelven como lo hace una RED.

El tema de los SUEÑOS es lo que hemos estado trabajando.
Hemos empezado hablando de lo que es para cada uno de nosotros LA NOCHE.
Hemos ido descubriendo, dibujando, cómo son nuestras CÁMARAS DE SUEÑOS donde cada noche comienza la aventura.
Hemos visto cómo diferentes artistas se han inspirado en sus propios sueños: LOS SURREALISTAS.
Hemos dibujado SUEÑOS BUENOS y PESADILLAS y hemos diseñado máquinas para escogerlos.
Hemos atrapado dentro de la TELARAÑA aquella pesadilla que no queremos que vuelva nunca más.
Hemos buscado LA OSCURIDAD dibujando diferentes tipos de tramas .
Hemos encontrado LA LUZ rascando un papel negro como la noche con la técnica del grattage.
Al final, hemos abierto los ojos, hemos visto todo lo que hemos sido capaces de hacer y hemos decidido que … seguiremos soñando.

art i escola