ESCOLA ANDERSEN. VIC

XARXA DE XARXES

Etapa educativa: Educació Primària. Cicle Superior
Docents implicats: Pili Canal, Marga Herrero, Joan Ramon Puntí, Laura Marsó, Meritxell Vilaró, Agnès Miralbell, Dolo García, Esther Bisbal, Pere Roca, David Segalés, Marta Rovira.
Assessorament: UVic_Arnau Vèrnis
Alumnes que hi participen: 99 alumnes

La xarxa ens permet parlar de l’individu i posar-lo en relació amb els altres, les relacions entre persones, la societat. Podem parlar de grup, d’interessos entre un col·lectiu.

Per grups de tutoria s’ha reflexionat sobre els tipus de xarxes: de protecció, de relacions, d’embolcall, de comunicació… per tal de representar-les i posar-les en comú.
Amb el suport d’un dossier de treball, hem vist imatges de trames, lligams, esquemes, nusos, cadenes, teixits… D’aquesta manera han sortit temes com: les matèries que ens agraden, com ens desplacem per arribar a l’escola, els barris de procedència, el nombre de germans, les mascotes que tenim, els esports que fem o que ens agraden…
Un cop escollits els temes fem una maqueta (model amb suro aïllant, bastonets i llana), assignant un número a cada alumne i establint les connexions.

Preparem el material per realitzar la xarxa: Retallem samarretes velles per aconseguir una troca de cordó flexible.
Hem acabat muntant una instal·lació al bosquet del costat de l’hort que representa la relació entre les idees de cada un dels sis grups i les connexions entre els alumnes. Cada punt d’unió (arbres, tanca…) significa un alumne de cada grup. A diferents alçades representem el tema escollit per cadascun dels sis grups i ho expliquem als altres.

ESCOLA ANDERSEN. VIC

WHAT A NETWORK!! (A NETWORK OF NETS)

Educational stage: Primary. Third Cycle (10 to 12 years of age)
Teachers involved: Pili Canal, Marga Herrero, Joan Ramon Puntí, Laura Marsó, Meritxell Vilaró, Agnès Miralbell, Dolo García, Esther Bisbal, Pere Roca, David Segalés and Marta Rovira.
Consulting: UVic_Arnau Vèrnis
Pupils involved: 99 pupils

The network is a way for us to speak about individuals, and to make relationships among people, society. We may talk about the group, about interests within a collective.

A number of tutorial groups considered types of networks, protection, relationships, support, communication, etc., to represent them and to make common cause among them.
We were shown images of links, connections, diagrams, knots, chains, fabric, etc. Issues emerging from this session included what subjects we like, how we travel to school, what streets we live in, how many brothers and/or sisters we have, what pets we have, or which sports we take part in, or like.
Once themes were chosen, a model (with cork, sticks and wool) was made, assigning a number to each pupil and establishing connections using information previously gathered.

We prepared the material for making the network, cutting old shirts into a length of flexible cord.
Finally, we mounted an installation at the spinney beside the garden-plot which represented the relationship between the ideas of each of the six groups, and the connections between the pupils. Each connection (trees, fence …) represented a pupil from each group. The different heights represented the subjects chosen by each of the groups, which each group then explain to the others.

ESCOLA ANDERSEN. VIC

QUE ENTRAMADOS (RED DE REDES)

Etapa educativa: Educación Primaria. Ciclo Superior
Docents implicados: Pili Canal, Marga Herrero, Joan Ramon Puntí, Laura Marsó, Meritxell Vilaró, Agnès Miralbell, Dolo García, Esther Bisbal, Pere Roca, David Segalés y Marta Rovira.
Asesoramiento: UVic_Arnau Vèrnis
Alumnos que participan: 99 alumnos

La red nos permite hablar del individuo y ponerlo en relación con los otros, las relaciones entre personas, la sociedad. Podemos hablar de grupo, de intereses entre un colectivo.

Por grupos de tutoría se ha reflexionado sobre los tipos de redes: de protección, de relaciones, de envoltura, de comunicación … para representarlas y ponerlas en común. Con el apoyo de un dossier de trabajo, hemos visto imágenes de tramas, lazos, esquemas, nudos, cadenas, tejidos … De esta manera han salido temas como: las materias que nos gustan, cómo nos desplazamos para llegar a la escuela, los barrios de procedencia, el número de hermanos, las mascotas que tenemos, los deportes que hacemos o que nos gustan …
Una vez elegidos los temas hacemos una maqueta (modelo con corcho aislante, palillos y lana ), asignando un número a cada alumno y estableciendo las conexiones.

Preparamos el material para realizar la red: recortamos camisetas viejas para conseguir una madeja de cordón flexible.
Hemos acabado montando una instalación en el bosque de al lado del huerto que representa la relación entre las ideas de cada uno de los seis grupos y las conexiones entre los alumnos. Cada punto de unión (árboles, valla … ) significa un alumno de cada grupo. Representamos el tema escogido por cada uno de los seis grupos a diferentes alturas y lo contamos a los demás .

art i escola