COL·LEGI SAGRAT COR. VIC

LA BOIRA

Etapa educativa: Cicle Superior d’Educació Primària

Tutoria: EASD de Vic – Marià Dinarès i Toni Garcia

Docents implicats: Montse Comella, Miquel Parareda, Fina Bosch, Ariadna Forcada i Jordi Bagaria

Alumnes implicats: 103 alumnes de 5è i 6è d’Educació Primària

La boira és un element molt característic de la ciutat i la Plana que, al llarg del temps, ha acompanyat als ciutadans de la zona i fins i tot ha arribat a condicionar la seva manera de fer.
La boira té un contingut màgic, melancòlic, misteriós i alhora pot ser molt visual i plàstica. Es proposa un treball de reflexió sobre aquest i d’altres fenòmens meteorològics i climatològics relacionats amb l’hivern a partir de textos poètics (poemes i cançons). Posteriorment es van analitzar i reinterpretar a través de tècniques plàstiques utilitzant la fotografia i la pintura. Aquest treball es va complementar amb una proposta d’un taller de poesia de la Biblioteca Joan Triadú, on es buscaven textos i es facilitaven eines per poder recitar-los.