ESCOLA VEDRUNA. TONA

INTERVENCIONS AL PATI DE L’ESCOLA

La nostra proposta pretén apropar la natura a través de l’art, tot partint del coneixement dels arbres més propers: els arbres del pati de l’escola. Els alumnes han realitzat diverses intervencions artístiques amb elements naturals a l’entorn dels arbres del pati. A més, han conegut artistes i obres contemporànies que treballen amb elements naturals. La intenció de la proposta ha estat gaudir de l’experiència de crear col·lectivament un art efímer i jugar plàsticament amb aquesta transformació natural de l’arbre; i, al mateix temps, d’observar el procés de transformació dels arbres -de la tardor a l’hivern, de l’hivern a la primavera-.

Etapa educativa: Educació primària

Curs: 1r

Docents implicats: Montse Vilaró Casamitjana i Eva Ventura Company

Tutoria: Alícia Casadesús – Escola d’Arts Plàstiques de Torelló.

Alumnes que hi participen: Bento dos Reis, Alexandré Calvet Sandez, Claudia Calvet Sandez, Rut Casadevall Bonet, Eloi Casanovas Mas, Abel Castañé Grau, Ariadna Coronel Jackson, Julieta Estefania Curbelo Fernández, Ainhoa Antonella Escribano Garcia, Xavier Font Mas, Berta Font Muñoz, Biel Lopez Calvet, Lluc Marco Montagut, Paula Marrero Fernandez, Cristian Hernan Martin Sanromà, Judith Menaut Tordera, Genís Mora Córdoba, Chlöe Oms Boeck, Maria Pagès Ausió, Arola Pérez Lara, Erika Ramirez Puig, Lluc Verdaguer Molera, Berta Vilaró Palau, Fu Winona, Carla Crespo Vivas, Aniol Autonell Molist, Aleix Benet Bach, Nerea Bueno Faja, Ariadna Candelas Naranjo, Laia Caralt Ureña, Bruna Carrasco Comas, Carla Córdoba Navarrete, Iria Cuberas Hueso, Arnau Font Puigdollers, Laura Llahí Baranera, Ainhoa Martínez Sandez, Iria Nebot Pujol, Eric Pacheco Jordan, Martina Perez Rodriguez, Sergi Picó Camara, Gerard Roqueta Gutierrez, Isaac Rubio Granados, Bruna Soler Comerma, Conrad Soler Comerma, Mar Torrents Mayans, Eric Vilardell Fontordera,  Natalia Villagrasa Martos, Emma Viñuela Trigo i Claudia Zamora Hernández.

Dates de l’activitat: del gener al maig del 2012

Nombre de sessions: 10

Procés de treball: Les intervencions aniran subjectes al canvi d’estació i per tant a la pròpia transformació dels arbres del pati de la nostra escola. També estaran relacionades amb les festes tradicionals que celebrarem: Carnaval, Pasqua i Sant Jordi.
En totes les sessions es dona protagonisme als alumnes, perquè es puguin sentir creadors del procés. Les mestres els acompanyavem en el procés, sense interferir en les seves creacions.
A partir de les converses posteriors a les intervencions els donem pistes perquè puguin identificar allò que han fet i posar-li un nom.

Aquí podeu veure el procés de treball tal com el varen explicar a la jornada de presentació de la UVic

art i escola