COL.LEGI SAGRAT COR. VIC

RIUS

L’estudi i adopció d’un tram de riu ha estat un treball realitzat a partir de la pintura i la fotografia i de buscar respostes a: Com era, com és i com serà el riu?

Es tracta d’un projecte que parteix del Projecte Rius que es porta a terme per part dels centres educatius de la ciutat de Vic en el qual cada escola es fa càrrec d’un tram del riu al seu pas per la ciutat. D’entrada, es va proposar un treball de reflexió sobre què és un riu, aspectes sobre un riu (parts i recorregut), rius que coneixem del nostre entorn i quina funció han tingut i tenen. D’aquesta manera hem volgut “mirar” el riu Mèder de Vic des d’una visió àmplia, a través del passat i del present, però tenint en compte quin ha de ser el seu futur. Posteriorment vam proposar la realització d’un treball plàstic per representar un detall o tots els elements que el conformen.

Etapa educativa: Educació primària

Curs: 

Tutoria: -EASD- Marià Dinarès i Toni Garcia

Docents implicats: Jordi Bagaria i Fina Bosch Camprodon

Alumnes que hi participen: Tots els i les 53 alumnes dels dos cursos de 6è

Grup_sagCorVic

Procés del Treball: Reflexió sobre què és un riu (com a definició i a títol personal), aspectes sobre un riu (parts, recorregut), rius que coneixem del nostre entorn i quina funció han tingut i tenen. Recerca d’informació sobre aspectes del riu, de fotografies d’arxiu històric del riu i entrevistes amb familiars que viuen al barri i que puguin aportar informació sobre el riu, la seva funció. Sortides a l’entorn del riu per observar i sentir (olorar, mirar, escoltar) el riu i el seu entorn i realitzar un treball plàstic, en el qual el plasmin a base de taques de colors i petits esbossos realitzats amb diferents formats. Una vegada fet aquest petit estudi de camp, podran decidir què volen representar a través d’un dibuix al natural (una part del riu, una flor, un animal, un racó…) realitzat amb llapis i témperes. També es realitzarà una fotografia que, en funció del temps disponible, permetria alguna altra activitat.

art i escola