COL.LEGI LA SALLE. MANLLEU

VORA DEL TER

Els alumnes de 4t han estudiat fotografia i cinema. El projecte  s’ha dividit en dues parts per tal de treballar la fotografia i la tècnica de l’stop-motion.

Mitjançant una recerca de fotografies antigues del poble de Manlleu i del seu entorn rural hem realitzat diferents fotomuntatges, representant l’ahir i l’avui. A partir d’aquest recull es va seleccionar una fotografia i vam crear una història. Primer, es va dibuixar la representació de la narració en un storyboard i, després, vam treballar una filmació a partir de la tècnica de l’stop-motion.

Etapa educativa: Educació secundària

Curs: 4t

Tutoria: -La Farinera- Amanda Núñez i Joan Peiron

Docents implicats: Judit Serra

Alumnes que hi participen: Mohamed Bouzagou, Gemma Caralt, Carles Casas,Júlia Fernández, Gemma Puig, Meritxell Colomer,Sarah Expósito,Latifa Bouchafra,Núria Corominas,Emma Crespi, Loubna Hantari,M. Àngeles Amador,Nabila Azzahchi, Nadia Chaib, Kawtar Charroud, Mostapha Doudou, Sara El Hassani, Abdel El Kermali, Khalid El Kasmi, Meryem Machar, Youssef Maimoni, Amine Nassiri, Rachid Zidan, Berta Bosch, Olga Carro, Èlia Casaramona, Joan Humà, Anna Nieto, Maria Pérez, Albert Poblet, Marc Romero, Joan Soler, Anna Surribas, Guillem Tarradellas, Ramon Begara, Sabah Bensaria, Chaimaa Chawki, Martina Comerma, Meritxell Jolis, Paula Molist, Ernest Montes, Marc Tetilla, Fadwa Azanay, Neus Caballeria, Anna Gallardo, Marta Noguera, Naual Salmi, Laila Bourass.

Procés de treball:

Consisteix en un treball dividit en dos projectes on es treballa la fotografia i la tècnica de l’stop motion.

Primer pas:

Es fa una explicació teòrica-pràctica de la història de la fotografia. Es treballa els tipus d’angles, plans fotogràfics i tipus de càmeres (analògica i digital). Es fa un recull d’imatges del  poble en el passat. Per grups d’alumnes (4 alumnes) es tria dues imatges per poder-hi treballar. Es fa una reflexió d’aquestes imatges, què ens explica, com era i com és el paisatge que ens està mostrant la fotografia.

Segon pas:

Es treballa l’evolució de la fotografia aplicant les noves tecnologies. Els alumnes pensen com poden representar l’avui en un paisatge del passat. Es fan fotografies i realitzaran un fotomuntatge. A partir de programes informàtics fan un fotomuntatge incloent fotos en color representant la modernitat  immersa al passat.

Tercer pas:

Classe teòrica on s’explica el precinema i l’aparició del cinema. S’explica també la tècnica de l’stop motion a partir d’exemples (anuncis, vídeos musicals, curtmetratges…). La part pràctica: a partir de les fotografies que han estat treballant a classe es comença un altre projecte.  Cal inventar-se una història a partir d’un element que apareix a les fotografies.  Amb aquesta història es realitza un storyboard i es comença a plantejar la història per poder ser realitzada amb la tècnica de stop motion.

Quart pas:

Els alumnes porten a la pràctica les diferents històries i comencen a fer les fotografies. Fan el muntatge de les fotografies en programes informàtics. Inclouen música i text en el seu muntatge.  Es presenten els diferents stop motion a la resta de la classe.

AiE. La Salle de Manlleu from ACVic Centre d’Arts on Vimeo.